El 30 de novembre de 2018 va tenir lloc Monologue piece? de l’artista i crítica de cinema Marla Jacarilla. L’activitat es duia a terme amb la col·laboració del Cine Club Olot que complementava la xerrada amb la projecció de la pel·lícula La càmera de Claire de Hong Sang-soo.
Monologue piece? és una conferència performativa que analitza les maneres en què el cinema aborda l’art contemporani i les problemàtiques que li són pròpies. Què passa quan un art s’observa a l’altre? És capaç el cinema de ficció de reflexionar en profunditat sobre l’art contemporani? Pot abordar la figura de l’artista més enllà dels clixés, bé siguin els que enalteixen el geni romàntic creador o els que el converteixen en una mena de grotesc bufó al servei de les classes privilegiades? O potser no pot evitar caure sovint en una sèrie d’estereotips que poc o gens tenen a veure amb la realitat?







Marla Jacarilla (Alcoi, 1980 – www.marlajacarilla.es) desenvolupa la seva obra a través de l’escriptura, el vídeo la performance i les instal·lacions, amb la voluntat de crear una narrativa fragmentada –a mig camí entre la ficció i la realitat– que convida a l’espectador a reinterpretar-la. És llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València i ha realitzat un Màster de Produccions Artístiques i Recerca a la Universitat de Barcelona. Coeditora en la revista de crítica y análisis cinematográfico Contrapicado i vicepresidenta de l‘ACCEC (Associació Catalana de la Crítica i l’Escriptura Cinematogràfica). Ha col·laborat en publicacions com Paesaggio, A*Desk, Caimán Cuadernos de cine, El Rayo Verde Apuntes cinematográficos, Culturaca, Miradas, Cortosfera o PliegoSuelto, entre d’altres. Guanyadora de beques com la de videoart de la Fundación BBVA, la beca Fundació Guasch Coranty o la beca Bòlit Mentor, així com del premi Art Nou 2012.
Exposicions individuals recents: Apuntes para una fuga, Centre del Carme, València (en curs: Novembre 2018); Posibilidad y palabra, Twin Gallery, Madrid (2017); Anotaciones para una eiségesis, Centro de Arte Alcobendas (2015); Obras (in)completes, EspaiDos, Sala Muncunill, Terrassa (2014); Acotaciones tras la cuarta pared, Bcn Producció, Espai Cub, La Capella, Barcelona (2013), etc. Selecció d’exposicions col·lectives: Encuentros de Arte Contemporáneo, EAC, Museu de la Universidad d’Alicant; Premi Antoni Gelabert d’Arts Visuals, Palma de Mallorca; Multiverso. Fundación BBVA; Especies d’espais, Museu d’Art Contemporani de Barcelona; Fairy Tales: Espai Moritz, Cornellà / Tinglado Dos, Tarragona / Can Palauet, Mataró / Bòlit, Centre d’ Art Contemporani de Girona; Symphonos 15, Conde Duque, Madrid; La ficció com a rigor, Centre d’Art Contemporani Fabra i Coats, Barcelona; Factòtum, Fundació Tàpies, Barcelona; Biennal d’Art Leandre Cristòfol, Centre d’Art La Panera, Lleida; La condició narrativa, La Capella, Barcelona, etc.